sunnuntai 27. lokakuuta 2013

Kaukosäätimen kuningas

Varoitus: Nyt tulee taas turhaa hölpönpöötä. 


MIKSI miehet ovat aina kaukosäätimen haltijoita? Miksei naiset saa päättää aina automaattisesti kanavaa? Mikä sukupuolirasisti televisio on, se on AINA miesten kaveri?

Olen ihan lapsuudesta asti ollut tätä mieltä. Meillä oli vain yksi televisio, ja jos urheilua tuli joltain niiltä neljältä näkyvältä kanavalta, telkkarista ei katsottu muuta. Mulla tai äitillä ei ollu sananvaltaa. Jos iskä halusi katsoa telkkaria, se myös katsoi sitä, eikä sitä pahemmin kyseenalaistettu ikinä. Välillä piti vähän kitistä, mutta asia oli aikalailla aina itsestään selvyys. Kotoa muutettuani olin itse telkkarin herra...

...Kunnes löysin miehen majailemaan nurkkiini. Taas sitä mentiin, ystävyys teeveen kanssa lähti katkolle. Ero tuli hyvin äkkiä. Nytkin mä istun sängyllä koneella, kun mies katsoo televisiosta haluamaansa ohjelmaa, joka minua ei kiinnosta. Millä logiikalla? Minkä takia mies päättää aina kanavan, vaikka ei virallisesti ole edes sen koti? En siis päätä kanavaa edes ikiomassa kodissani. Minähän en saa edes kaukosäätimeen koskea miehen ollessa asunnossa. Miehillä ja telkkareilla on salaliitto!

Olen sopeutunut ja tottunut tähän kahdessakymmenessä vuodessa, enkä koe sitä suurena ongelmana elämässäni, mutta aloin vaan miettimään. Onko jossain asiat eritavalla? Onko joku teistä ihanista naisista kaukosäätimen kuningatar? Kertokaa heti, koska en ole vielä sellaiseen onnettareen törmännyt?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

piristä mua, darling